Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

Paczkaw24.pl

POMOC


  1. Pomoc

Pomoc

Zanim się skontaktujesz, sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

 

1. Jaka jest cena przesyłki o podanych wymiarach i wadze?

Dokładną cenę przesyłki, uwzględniającą wszystkie parametry, możesz wyliczyć samodzielnie w naszym Kalkulatorze.

2. Nie znam wagi, wymiarów, kodu pocztowego odbiorcy przesyłki międzynarodowej. Jaka jest jej cena?

Niestety, w tym wypadku rozmiar ma znaczenie. Bez tych informacji nie wycenisz przesyłki międzynarodowej, ponieważ parametry te mają wpływ na ostateczną cenę paczki.

3. Jak zamówić kuriera?

Chcąc zamówić kuriera, musisz najpierw założyć konto w naszym serwisie. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu zamówienie zajmuje nie więcej niż kilka minut. W skrócie wygląda to tak:

na stronie głównej klikasz przycisk “Dodaj przesyłkę”,
następnie uzupełniasz dane nadawcy i odbiorcy oraz szczegóły przesyłki,
na końcu wybierasz firmę przewozową, z której chcesz skorzystać i klikasz “Zapisz do wysłania”,
na kolejnej stronie (zakładka "Do wysłania") zaznaczasz przesyłki, które chcesz w danej chwili zamówić i klikasz “Zapłać i Zamów”,
jeśli nie masz wystarczających środków na koncie prepaid, zostaniesz przekierowany do systemu DotPay, przez który dokonasz przedpłaty za zamówienie. Jeśli posiadasz środki na koncie, zostaną one pobrane automatycznie,
na końcu zostanie wyświetlona strona z potwierdzeniem zamówienia oraz z dokumentami przewozowymi do wydrukowania.


W zależności od tego, jakiego przewoźnika wybrałeś, należy przekazać kurierowi podczas odbioru przesyłki następujące dokumenty (znajdziesz je w opcjach przesyłki, a także w mailu, który wysłaliśmy do Ciebie po złożeniu zamówienia:

DPD krajowy

protokół przekazania towaru
etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

DPD międzynarodowy

zbiorczy międzynarodowy list spedycyjny
etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

DHL

etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

InPost ( Przesyłka kurierska )

etykieta z adresem Odbiorcy do naklejenia na przesyłkę

InPost (Przesyłka paczkomatowa)

etykieta z adresem Odbiorcy naklejona na przesyłkę

Teraz pozostało Ci już tylko oczekiwać na kuriera lub dostarczyć przesyłkę do paczkomatu bądź dowolnego kiosku RUCHu..

4. Czy można zamówić kuriera telefonicznie?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Wszystkie zamówienia należy składać za pośrednictwem formularza nadania przesyłki na naszej stronie. Jest to bardzo proste i zajmie Ci tylko kilka minut.

5. Jak opłacić usługę?

Płatności za usługę dokonujesz za pośrednictwem systemu DotPay. Średni czas transferu środków z Twojego konta na konto paczkaw24.pl trwa od kilku sekund do kilku minut. Płatności możesz dokonać przed złożeniem zamówienia lub w jego trakcie. Jeśli wpłaciłeś, a środków wciąż nie widać na saldzie, napisz do naszego Działu Obsługi Klienta i prześlij potwierdzenie przelewu.

Dlaczego musisz zapłacić za zamówienie przed jego realizacją? Po prostu zmniejsza to nasze koszty operacyjne związane z rozliczeniami, a tym samym wpływa na ostateczne ceny usług na paczkaw24.pl.

6. Czy można zapłacić kurierowi za przesyłkę przy jej nadaniu?

Niestety, nie ma takiej możliwości, ponieważ paczkaw24.pl zobowiązana jest do bezpośredniego rozliczania płatności z firmami kurierskimi.

7. Jaki jest czas dostarczenia przesyłki?

Czas dostarczenia przesyłki zależy od miejsca docelowego.

W przypadku przesyłek krajowych oferujemy trzy rodzaje usług:

przesyłka standardowa - zgodnie z regulaminem realizowana do dwóch dni roboczych, jednak zazwyczaj doręczana na następny dzień roboczy,
przesyłka z gwarantowanym terminem doręczenia (Saver) - zawsze doręczana następnego dnia roboczego,
przesyłka ekspresowa - doręczana następnego dnia roboczego do wybranej godziny - 9:30 lub 12:00.

W przypadku przesyłek międzynarodowych oferujemy dwa rodzaje usług:

przesyłka standardowa - zazwyczaj doręczana od 3 do 5 dni (zob. gwarantowane terminy FedEx).
przesyłka lotnicza - zazwyczaj doręczana do 3 dni roboczych.

 

8. Popełniłem(am) błąd. Jak mogę edytować zlecenie?

Niestety, edytowanie zlecenia po zamówieniu nie jest możliwe. W takim przypadku musisz anulować przesyłkę w Panelu Klienta - środki wrócą na Twoje saldo - i nadać ją jeszcze raz. Opcja anulowania jest dostępna w szczegółach danej paczki.

9. Status przesyłki nie zmienił się. Dlaczego?

Statusy przesyłek na paczkaw24.pl wyświetlane są zgodnie z informacjami przekazywanymi od firm kurierskich z maksymalnie 15-minutowym opóźnieniem.

10. W jaki sposób zapakować przesyłkę?

Za właściwe pakowanie odpowiedzialny jest nadawca.

Nadawca jest zobowiązany właściwie opakować przesyłkę, a także oddać ją kurierowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz, zapewniający, ze nie uszkodzi ona innych przesyłek w czasie przewozu, a także wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia. Zalecamy stosowanie do przewozu pudełek kartonowych, foli bąbelkowych celem ochrony przedmiotu, oraz wypełniaczy w paczkach takich jak gazety lub formy styropianowe, by zabezpieczyć przedmioty przed przemieszczaniem się w transporcie wewnątrz opakowania.

Warunki pakowania przesyłek określają firmy kurierskie. Są one szczegółowo opisane w poniższych poradnikach:

DPD

przesyłki o wadze do 31 kg
przesyłki o wadze powyżej 31 kg
dodatkowe zalecenia "RTV i AGD"
dodatkowe zalecenia "odzież"
dodatkowe zalecenia "artykuly szklane"
dodatkowe zalecenia "opony"
dodatkowe zalecenia "artykuły motoryzacyjne"
dodatkowe zalecenia "urządzenia sanitarne"

 

11. Kiedy kurier przyjedzie po przesyłkę?

Paczki odbieran są w dniu zamówienia lub następnego dnia roboczego. Pamiętaj, że o ostatecznym terminie odbioru przesyłki decyduje pracownik firmy kurierskiej, ponieważ to on ustala trasę przejazdu.

12. Jaki jest czas oczekiwania na pobranie?

DPD

COD Standard - do 10 dni roboczych
COD Express - 1 dzień roboczy (unikalna usługa realizowana niezależnie od firmy kurierskiej)

InPost

COD Standard - do 10 dni roboczych

 

13. Jaka jest maksymalna wysokość pobrania (COD)?

Przesyłki z opcją COD, czyli usługą pobrania gotówki od odbiorcy, dostępne są wyłącznie dla przesyłek krajowych. W zależności od tego, jakim przewoźnikiem nadawana jest przesyłka, różne są limity maksymalnej kwoty pobrania i wynoszą:

DPD – 3 000 Euro (jednocześnie kwota nie może przekroczyć 13 000 zł)
InPost – 5 000 zł

 

14. Jaką wagę i wymiary może mieć paczka?

DPD
Maksymalna długość boku w transporcie krajowym dla przesyłek do 31,5 kg wynosi 175 cm, a suma jej wszystkich wymiarów (długość, szerokość, wysokość) nie może przekroczyć 300 cm. Dla paczek, dla których waga rzeczywista jest większa niż 31,5 kg lub waga wymiarowa jest większa niż 41,6 kg, oraz dla palet - maksymalne wymiary podstawy to 120 x 80 cm, a wysokość 180 cm. Przy deklarowaniu danych należy uwzględnić wysokość palety EUR (14,4 cm) oraz jej wagę (25,00 kg). Podstawą opłaty za każdą paletę jest minimalna waga gabarytowa (288 kg) albo waga rzeczywista, jeżeli jest wyższa niż 288 kg.

InPost
Paczkomaty: Maksymalna waga paczki wynosi 25 kg. Jednocześnie wymiary nie mogą przekroczyć wymiarów 41 cm x 38 cm x 63 cm. Kurier: Maksymalna waga paczki 50 kg, najdłuższy bok nie może przekroczyć 140 cm, a suma wymiarów 220 cm.

15. Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?

W przypadku firmy:

DPD - podczas składania zamówienia możesz wybrać datę i zaproponować godzinę nadania przesyłki. Pamiętaj jednak, że o ostatecznej godzinie jej odbioru decyduje pracownik firmy kurierskiej, ponieważ to on ustala trasę przejazdu.

16. Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?

Decyzję o kontakcie telefonicznym podejmuje kurier. Nie spodziewaj się, że zadzwoni, aby upewnić się, czy zastanie nadawcę. Z pewnością jednak skontaktuje się z Tobą w wyjątkowej sytuacji, na przykład, gdy nie będzie mógł trafić pod wskazany adres.

17. Czy kurier zadzwoni do odbiorcy umówić się na doręczenie?

Decyzję o kontakcie telefonicznym podejmuje wyłącznie kurier doręczający daną paczkę. Dobrą informacją jest fakt, że coraz częściej pracownicy firm kurierskich dzwonią, aby potwierdzić swój przyjazd.

18. Czy mogę zmienić kwotę pobrania po nadaniu?

Niestety można zmniejszyć ani usunąć pobrania.

19. Co zrobić, jeśli wpłacone środki nie zaksięgowały się na saldzie?

Jeśli dokonałeś płatności, a środki nie zaksięgowały się na Twoim saldzie w serwisie, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta. Pamiętaj, aby do przesłanej wiadomości dołączyć potwierdzenie wykonanego przelewu.

20. Kiedy otrzymam fakturę?

paczkaw24.pl wystawia fakturę VAT zaraz po zamówieniu lub ostatniego dnia każdego miesiąca uwzględniającą wszystkie zasilenia Konta Prepaid wykonane w miesiącu, którego dotyczy. Faktura wystawiana jest na aktualne dane, które Użytkownik ma podane na swoim koncie w "Panelu klienta" w zakładce "Dane do faktury" w dzień jej wystawienia.

21. Jak anulować przesyłkę?

Przejdź do zakładki "Zamówione" na swoim koncie i w opcjach przesyłki wybierz opcję anulowania. Jeśli przesyłka nie została jeszcze odebrana, to dyspozycja zostanie wysłana do przewoźnika, a środki wrócą na saldo.

22. Jak przeadresować przesyłkę?

Dyspozycję możesz zlecić, kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta i podając nowe dane odbiorcy.
Opcja przeadresowania jest płatna zgodnie z cennikiem. Pamiętaj o zasileniu salda przed wysłaniem maila.